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第65巻 第1号 人文・社会科学 (2016) >

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タイトル: 「持続可能な社会づくり」の構成概念とESDの視点に立った学習指導で重視する能力・態度に関する一考察 ─実践事例の抽出検討による考察─
その他のタイトル: An Analysis Concepts for building a sustainable society and Ability and Attitude Emphasized by ESD : Consideration by Extraction study of Practice Cases
著者: 後藤田, 洋介
中澤, 静男 
キーワード: 持続可能な開発のための教育
Education for Sustainable Development
「持続可能な社会づくり」の構成概念
Concepts for Building a Sustainable Society
ESDの視点に立った学習指導で重視する能力・態度
Ability and Attitude Emphasized by ESD
ETYP:教育関連論文
発行日: 2016年11月30日
出版者: 奈良教育大学
収録雑誌名: 奈良教育大学紀要. 人文・社会科学
巻: 65
号: 1
開始ページ: 169
終了ページ: 181
ISSN: 05472393
収録種別: 紀要論文
抄録: In this paper, we extracted that how the ability and attitude emphasized by ESD and the concepts for building a sustainable society are treated in practice cases. We revealed that both backcasting thinking ability and forecasting thinking ability are existed in the ability to predict future image for making plan. We consider that “Fairness” “Cooperation” “Responsibility”, which are from the ability and attitude emphasized by ESD, are related with “Attitude to cooperate with other people” “Attitude to respect for connections” “Attitude to participate willingly” which are from the ability and attitude emphasized by ESD.
言語: jpn
URI: http://hdl.handle.net/10105/11045
出現コレクション:第65巻 第1号 人文・社会科学 (2016)

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