DSpace
 

Nara University of Education Academic Repository >
100. 学内刊行物 (紀要、研究報告) >
101-3. 奈良教育大学紀要 (人文・社会科学, 自然科学) >
第65巻 第1号 人文・社会科学 (2016) >

このアイテムの引用には次の識別子を使用してください: http://hdl.handle.net/10105/11040

タイトル: 芸術系大学以外の学生が制作者としてアートプロジェクトに参加する意義─「学園前アートウィーク2015」における共同制作の実践事例─
その他のタイトル: The meaning of participation in art projects for non-art students as creators : Practical examples of collaboration at the “Gakuenmae Art Week 2015”
著者: 狩野, 宏明
キーワード: 芸術系大学以外の学生
non-art students
アートプロジェクト
art projects
共同制作
collaboration of art works
ETYP:教育関連論文
発行日: 2016年11月30日
出版者: 奈良教育大学
収録雑誌名: 奈良教育大学紀要. 人文・社会科学
巻: 65
号: 1
開始ページ: 113
終了ページ: 124
ISSN: 05472393
収録種別: 紀要論文
抄録: The objective of this study is to shed light on the meaning of non-art students’ involvement as creators in regional art projects from an educational point of view. In 2015 November, a new art pro-ject entitled “Gakuenmae Art Week 2015” was held in Nara prefecture. The author participated in this art project as an exhibiting artist and at the same time, also organized and planned the collaboration of art works of students from Nara University of Education, Tezukayama University and Tohoku University of Art and Design with another exhibiting artist, Mr. Natsunosuke Mise.Through a division of labor, the students interacted with each other on the conception, production and exhibition of their collaborations. This study presents the methodology on the implementation of art creation activities through the coordination of multiple universities. This study also confirmed that the coordination with artists and the engagement reference of art universities are linked to the resolu-tion of technical problems and study on the diverse thoughts concerning the creation of non-art stu-dents. This research study has demonstrated practical examples especially for students aiming to be-come teachers, on how to master and acquire overall execution and flexibility skills based on the vari-ous values that are necessary as future teachers.
言語: jpn
URI: http://hdl.handle.net/10105/11040
出現コレクション:第65巻 第1号 人文・社会科学 (2016)

このアイテムのファイル:

ファイル 記述 サイズフォーマット
NUE65_1_113-124.pdf16.33 MBAdobe PDF見る/開く

このリポジトリに保管されているアイテムは、他に指定されている場合を除き、著作権により保護されています。

 

Valid XHTML 1.0! Powered by DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - 問合せ